• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp någon.. Chans till samlingslån?!?

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Jag har väntat och längtat till att de nya inkomstuppgifterna ska synas på UC i juni för att kunna ta ett samlingslån. Men idag fick jag deklarationen och mitt underskott är 58320 kr!!
Jag hade ett tufft år 2018 och tog tyvärr många olika dumma väldigt dyra smålån .Jag fick hjälp i höstas att betala av alla dyra smålån men eftersmällen kommer nu:(..
Jag kommer i juni ha deklarerad inkomst:
197140 kr (lågt pga av studier första halvåret)
Underskott: 58320
Lån på UC:
43000 remember
19000 bank norweigan
60000 jak
26000 thorn
Jag kommer ha 4 förfrågningar kvar på UC i juni
Jag vet inte vad mitt UC score hamnar på då men i nuläget ligger det på 17,4% med 8 förfrågningar
Jag skulle vilja ta ett samlingslån på 150000, tror ni det är möjligt?
Jag har idag en fast tjänst med 216400 kr i inkomst.
Det kanske är otydligt alltihopa men om någon vill diskutera detta med mig är jag evigt tacksam:)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Får du ner förfrågningarna till 4 st tror jag du får 150 tusen lätt om du hamnar på UC score runt 4-5%. Underskottet är inte så farligt och många långivare skiter i det, till å med UC scoren påverkas inte så mkt av underskottet antagligen för att underskott kan uppkomma av andra anledningar än skulder. Men avvakta till efter juni.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Tack för svar:) Hoppas att ucscoren sjunker så lågt. Har två lån på thorn 19000+6000 och jak 29000+31000 så sammanlagt 6 blancolån från 4 kreditgivare och sen så qliro kom jag på så det blir sju krediter.. Kan ucscore bli så lågt med så många krediter?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
För mig är dessa krediter ganska små, kan du så lös bort så många du kan, tex den på 6000 kr. För varje kredit du avslutar sjunker betyget avsevärt. BN krediten på 19 tusen borde du kunna lösa oxå, ersätt den med en kredit som inte syns på UCn, tex fr Credway, Credigo, Divide el liknande som lånar ut 20-30 tusen. Fokusera att få bort det som syns på UC bara, speciellt kortkrediter om du har några där, dom förvärrar betyget mer än blanco lånen. Antalet kreditgivare spelar mindre el ingen roll, det är antalet krediter som spelar roll och storleken såklart.
Har du bara 4ff och totala synliga blanco lån på UC på ca 120 tusen sen kommer du nog lätt ner till under 4% score, om inte närmare 1,5% men inget jag lovar utan tror.

(Själv har jag 1,5% i UC score, då med 6 ff och över 600k i blanco men inkomst på 480 tusen. Ett tag hade jag långt över 800k i score men ändå bara 2% i score. Så d finns gott om hopp för dej.)
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp